Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Meteorensingel – Amsterdam
Huisartsenpraktijk Meteorensingel
Meteorensingel 33 1033CB
Amsterdam

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Het kan altijd gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Indien dat zo is horen wij dat graag. Alleen zo kunnen wij proberen de dienstverlening nog verder op de wensen van de patiënten af te stemmen.

U kunt altijd om een afspraak vragen om daarin uw klacht naar voren te brengen. U kunt het ook in de vorm van een brief doen of u kunt het klachtenformulier invullen klacht melden. 

Na ontvangst van de klacht belt de klachtencoördinator van de praktijk de patiënt (uiterlijk binnen 5 werkdagen). De klachtencoördinator bespreekt de klacht met de betrokken medewerker(s) en de patiënt. Is de klacht naar tevredenheid van de patiënt opgelost, dan worden de registratieformulieren bewaard en is de klacht afgehandeld.

Komt u er met ons niet uit: klacht indienen bij skge

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vul dan het klachtenformulier in op de website van skge. Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:

Skge, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven

Geschilleninstantie

Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.

 

SKGE Brochure