Klachtenregeling
Niet tevreden? Praat er eerst met ons over
In onze praktijk vinden wij het belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden bent of als u vindt dat iets beter kan, laat het ons dan weten. U kunt dat op de volgende manier doen:
- U kan een afspraak maken op het spreekuur;
- U kan een brief sturen;
- U kan ons klachtenformulier invullen. (let op, geen medisch inhoudelijke tekst in het klachtenformulier in verband met de privacy). Klacht melden
Als u uw klacht bij ons meldt, dan proberen wij samen uw probleem of klacht op te lossen. Onze klachtencommisie bestaat uit 1 huisarts en de praktijkmanager. Samen nemen zij de klacht in behandeling. Na ontvangst van de klacht wordt er binnen 14 dagen contact met u gezocht. Wilt u bij uw klacht vermelden hoe u benaderd wil worden door ons? Per mail / telefoon of via een fysieke afspraak?
Is de klacht naar tevredenheid van de patiënt opgelost, dan worden de registratieformulieren bewaard en is de klacht afgehandeld.
Komt u er met ons niet uit? Dan kan u een klacht indienen bij skge De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vul dan het klachtenformulier in op de website van skge. Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:
Skge, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Geschilleninstantie Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.